0212 635 3637

Haberler > Ramazan Ayında Nasıl Beslenmeliyiz?

Oruç; sindirim sistemimizin dinlenmesi ve toparlanması için sağlığımız açısından da faydalı bir dönemdir. Uzun süre aç kalınmasına rağmen yanlış yiyecek seçimi kilo almamıza neden olmaktadır.

Oysa doğru beslenme alışkanlığıyla hem sağlığımızı hem de kilomuzu koruyabiliriz. Dinen de, sağlık açısından da mutlaka sahura kalkılmalıdır.

Sahurda peynir, yumurta ve süt gibi protein içeriği yüksek yiyecekler tercih edilmelidir. Bu besinlerin sindirimi uzun sürdüğü için daha geç acıkmamızı sağlayacaktır. Bunların yanında taze sebze ve meyveler, tam tahıllı ürünler posa içerikleri nedeniyle tercih edilebilir. Posa; bağırsak hareketlerimizi düzenlemede ve kan şekerimizin dengelenmesinde önemli rol üstlenir.

İftara çorba ile başlayabiliriz, hafif kahvaltılık yiyeceklerle atıştırma yaparak ana yemeğe geçmemiz daha sağlıklı olacaktır. Birden fazla besin tüketimi sağlık sorunlarına yol açabilmektedir. Etli sebzeler ve yoğurt tercih edilmeli, pilav ve makarna türü besinler daha az tercih edilmelidir.

Hamur işi ve kızartılmış tatlılar yerine güllaç ve sütlaç gibi sütlü tatlılar tercih edilmeli, tatlı yemeğin hemen ardından değil en az 2 saat sonra tüketilmelidir.

Her zaman önerdiğimiz gibi;

  • Yemekler iyice çiğnenerek yavaş yenmelidir. Yavaş yemek hem midemizi yormayacaktır hem de az yemek tüketerek doymamızı sağlayacaktır.
  • İçeriğinde çok sayıda vitamin ve mineral bulunduran hurma iftarda ve sahurda bolca tüketilmelidir.
  • Aşırı tuz ve tuzlu gıdalar tüketiminden kaçınılmalıdır.
  • Yağlı ve kızartılmış yiyeceklerden uzak durulmalıdır.
  • İftar ve sahur arasında mutlaka 8 ila 10 bardak su içilmeli ve muhakkak 2 ila 3 bardak süt ya da yoğurt tüketilmelidir.
  • Su dışında asitli içecekler yerine taze sıkılmış meyve suları tercih edilmelidir.

SAĞLIKLI VE HAYIRLI RAMAZANLAR DİLERİZ 















Kamuran ÇAVDARLI OLGUN
Uzman Diyetisyen



Arkadaşıma gönder

Beğen / Favorilere Ekle